sobota, 20 czerwca 2015

Truskawkowy dziurawiec - pyszny biszkopt z owocami

Korzystając z ciągle trwającego sezonu na truskawki postanowiłam upiec ciasto. Wybór padł na najzwyklejszego w świecie biszkopta z dodatkiem owoców. Efekt okazał się całkiem ciekawy, w ramach eksperymentu dodałam nieco kakao, przez co ciasto w smaku przypomina budyń czekoladowy. Wizualnie może i nie jest najpiękniejsze, ale w końcu nie tylko to się liczy. Biszkopt postanowił zrobić mi psikusa i nie spełnić moich oczekiwań względem 'oblepienia' ciastem truskawek. Rezultat widać na zdjęciu poniżej, a ja postanowiłam ochrzcić to siato truskawkowym dziurawcem. 



Co potrzebne?
  • 4 jajka
  • szklanka mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • aromat
  • 3-4 duże łyżki kakao
  • truskawki
 Co robimy?
 Na początek miksujemy jajka z cukrem na kogel mogel. Ok. 10 minut wystarczy aby uzyskać idealną gęstość i smak :) Następnie dodajemy proszek do pieczenia, cukier waniliowy, kakao oraz aromat (w tym konkretnym przypadku użyłam waniliowego). Łączymy wszystkie wsypane składniki, a potem miksujemy stopniowo dodając mąkę. Kiedy mamy już gładką masę, przelewamy ją do foremki, układamy na wierzch truskawki i wkładamy do nagrzanego piekarnika (180°C). Pieczemy ok. godziny czasu.  Gotowe ciasto można posypać cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz